Haz lo que te gusta y vive nuevas experiencias

Entrevista a Regina Carbó

Practicant Hipopressius a Fes i Viu
Tècniques Hipopressives - LPF

Des que Fes i Viu ha obert les seves portes a Vilafranca del Penedès d'entre totes les activitats que s'hi ofereixen, les Tècniques Hipopressives-Low Pressure Fitness s'han consolidat com una de les activitats més demandades.

Avui parlem amb la Regina Carbó, entrenadora personal i tècnica especialitzada en Low Pressure Fitness (LPF), qui imparteix les classes a Fes i Viu d'aquesta disciplina.

Bon dia Regina. Explica’ns, com vas entrar en el món dels hipopressius?
Bon dia Irene. Doncs vaig conèixer els hipopressius ara farà uns 6 anys quan al gimnàs on treballava van començar a fer tallers i classes d’aquesta disciplina. De seguida ho vaig veure clar: ho havia d’aprendre i practicar. Així que vaig tenir l’oportunitat de formar-me a l’escola del Dr. Caufriez, i després he seguit amb el programa Low Pressure Fitness de l’International Hypopressive and Physical Therapy Institute (IHPTI), dirigit per la Dra. Tamara Rial i Piti Pinsach, ambdós referents dins del món del fitness i de les Tècniques Hipopressives, i amb qui actualment hi mantinc una bona relació professional.

FiV. Low Pressure Fitness?
(riu) Sí. LPF vol dir “exercicis de baixa pressió”, ja que es tracta d’exercici físic que combina tècniques posturals i respiratòries provinents de la ciència de la posturologia i del ioga, i per tant, molt respectuoses amb el cos humà. El nom és en anglès perquè, tot i que el seu origen és espanyol, aquesta metodologia s’està impartint a escala internacional en països com Brasil, Mèxic, Canadà, Rússia, Alemanya, França, entre altres, i ja està entrant amb molta força als Estats Units.
M’agradaria remarcar que actualment hi ha diferents escoles que ensenyen i imparteixen hipopressius, i cada una d’elles té els seus propis criteris per definir-los, ja que encara no hi ha un consens. Els exercicis i la metodologia d’hipopressius LPF ha estat dissenyada per l’IHPTI, i està fonamentada per nombroses i rigoroses investigacions científiques que demostren la seva efectivitat i els seus beneficis, totes elles recollides en els llibres “Técnicas Hipopresivas (Ed. Cardeñoso)” i “Ejercicios Hipopresivos, mucho más que abdominales (Ed. Esfera)”.

Ens ho expliques amb molta passió, es nota que realment t’agraden....
Definitivament, per mi les tècniques hipopressives és una de les millors activitats que un pot fer com a exercici físic, i a més a més terapèutic. Em dedico a impartir diferents modalitats de classes dirigides, com el cicle indoor, pump, cardiobox, ioga.... cada una d’elles té la seva raó de ser, però difícilment per si mateixes aconsegueixen ser tan completes, sense impactes pel cos i et donen tants beneficis com els hipopressius. I com a professional d'aquest disciplina et puc dir que tots els qui la practiquen n'estan encantats.

I ens podries explicar-ne els beneficis?
Els beneficis són múltiples i diversos. El primer que canvia és la postura i la forma de respirar, i tots els efectes “col·laterals” positius que això comporta quan es produeixen aquests canvis. El principal focus de treball és la zona toràcica, pèlvica i abdominal, i el seu objectiu és guanyar to i funcionalitat en aquestes zones, de manera que la seva execució ajuda a reduir el perímetre de cintura (aconseguir una panxa negativa), a prevenir i disminuir el mal d’esquena, a prevenir i recuperar hèrnies (abdominals, inguinals, umbilicals i lumbars), a relaxar i tenir millor control del diafragma, a millorar la capacitat respiratòria, d’especial interès per asmàtics i esportistes i finalment, restablir la salut del sòl pèlvic (incontinència urinària, despreniment d’òrgans interns i prolapses), important per a les dones que han donat a llum i practiquen esport regularment.
A més a més, altres aspectes que en resulten beneficiats són: la millora del trànsit intestinal, l’estat d’ànim, de la circulació, les dismenorrees o dolors menstruals, i millora la qualitat en la sexualitat.

Vaja, hipopressius per tot, doncs! ...i tothom se’n pot beneficiar?
Bé, com ja he comentat abans, els hipopressius és un tipus d’exercici molt complet. Tothom se’n pot beneficiar: joves, adults, o persones més grans, doncs és fàcilment adaptable a les característiques de cada persona. De fet, abans de d'iniciar la seva pràctica, mantinc una entrevista personal amb l'alumne per així poder adequar l’entrenament hipopressiu. A més a més, és recomanat tant per dones com per homes pels beneficis que s’obtenen. Això sí, la seva pràctica sempre s’ha de fer sota les indicacions de professionals qualificats, almenys, al principi.

I com seria la pràctica ideal d’aquests exercicis?
Tot depèn dels objectius i la rapidesa amb què els vulguis assolir. No serà el mateix entrenament per una persona que vol millorar i/o mantenir la seva salut que un esportista que busca millorar el seu rendiment esportiu. Però en general, pels qui ens interessa la salut, i que som la majoria, 1 sessió de 30 minuts a la setmana és suficient, encara que si poguessin ser dues, millor. El què és important és la seva constància i regularitat per aconseguir les millores desitjades.
Segurament, el següent que ens plantegem és: "i durant quant de temps ho haig de fer?” Llavors aquí sí que recomanaria “per tota la teva vida”. Estem fent un entrenament del cos, i si deixem d’entrenar... bé, ja sabem què passa, oi?

Sembla que mitja hora a la setmana no hauria de ser tan difícil de trobar si és tan bo per nosaltres...
Un cop t’inicies en la pràctica dels hipopressius, costa molt de deixar-la; molta gent que ho practica confessa que espera que arribi el dia de la setmana que toca fer-los.... amb això t’ho dic tot!

Doncs apa, a practicar hipopressius! Moltes gràcies Regina.

A Fes i Viu, a Vilafranca del Penedès, podeu practicar Low Pressure Fitness-Hipopressius els dilluns de 18:30-19h i els dimarts de 16:15-16:45h.

Us deixem aquest enllaç per saber-ne una mica més: https://youtu.be/Uq8gZ_iwJGo